Beginilah Dunia Akan Melayan Anda

18:43

2cJBpOt

Satu hari, seorang guru sekolah menulis di papan hitam.

Apabila dia selesai, dia memandang pelajarnya. Kesemua mereka mentertawakannya kerana jawapan pertama itu merupakan jawapan yang salah.

Kemudian dia pun berkata,

“Saya menulis jawapan pertama itu salah dengan sengaja kerana saya mahu anda semua belajar sesuatu yang penting.

“Ini adalah untuk memberitahu anda bahawa bagaimana dunia di luar sana akan melayan anda.

2cJBgKJ

“Anda boleh melihat yang saya menulis jawapan dengan tepat sekali bagi 9 jawapan yang lain, tetapi tiada seorang pun yang mengucapkan tahniah kepada saya untuk itu.

“Anda semua ketawa dan mengkritik saya kerana satu perkara salah yang saya lakukan. Jadikan ini suatu pelajaran.

“Dunia tidak akan menghargai kebaikan yang anda buat walaupun berikut kali, tetapi akan mengkritik anda jika hanya sekali sahaja anda membuat kesilapan.” – The Reporter

SUKAKAN ARTIKEL INI? SHARE!!
LAYARIcite_heboh_3.png
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Sumber: citeheboh

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Artikel ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog. Sekiranya perkongsian artikel yang dilaporkan disalahertikan kami tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

You Might Also Like

0 comments

Online