Inilah PengAkhiran Cerita Disebalik Kekusutan semua kontroversi Along dah lama syak isteri berlaku curang dengan suami orang Ini komen beliau Yang MENGEJUTKKAN Korang nilailah sendiri

15:15

Untitled-1.png

Pelawak Along Cham enggan memberikan sebarang komen ketika diminta mengulas mengenai isterinya Zila Seeron yang ditangkap khalwat jam 5 pagi, pada Sabtu lalu.

Memetik laporan Astro Gempak, Along atau nama sebenarnya Muhammad Nizamudin Ahmad, 33, hanya menjawab maaf, saya tidak mahu komen.

Terdahulu Harian Metro melaporkan seorang penyanyi yang juga isteri seorang pelakon dan pelawak dicekup di rumah kekasihnya di Bukit Jalil awal pagi semalam.

Ketika tangkapan dilakukan, penyanyi berusia 28 tahun itu ditemui bersembunyi di belakang almari di dalam bilik sementara seorang lelaki berusia 30-an yang juga suami orang berada di ruang tamu selepas pintu dipecahkan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Ketika serbuan, penguatkuasa JAWI meminta pintu rumah dibuka sebelum seorang lelaki membuka pintu dan menutupnya semula.

Selepas 30 minit menunggu pintu dibuka dan tiada kerjasama daripada pemilik rumah, pintu terpaksa dipecahkan sebelum pemeriksaan dilakukan.

Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 27 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan dan jika disabitkan kesalahan denda tidak melebihi RM2,000 akan dikenakan atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Along dan Zila sedang di dalam proses penceraian.

Kalau kaum adam kena tangkap basah hukum haruz nikah kerana hak lelaki boleh nikah 4. Nikah 4 memang hak lelaki yg Persis perwatakan seperti Nabi Muhammad S.A.W. sebab tu Allah confim bagi Nabi Muhammad S.A.W syurga.

Lelaki zaman sekarang berapa yg confirm ada ticket masuk syurga?? Ada siap nikah bila bini baru lepas bersalin. Ada yg nikah senyap senyap bermadu. Ada pulak Dayus makan minum isteri tak diberi baik baik kerana kerja tak tentu.

Kalau wanita kena tangkap basah, kena hina kena kutuk kerana tak macam bini Nabi S.A.W taat pada suami atau yg belum kahwin tak taat pada Allah

Kita kena guna akal sebelum nak hukum sesiapa kat dunia ni. Segala dugaan Allah yg beri untuk kita kaji balik adakah ini yg haruz kita react bila berlakunya hal sedemikian.

Apa hak kita nak menilai seseorang tu?

Kaum Adam korang ada check tak diri korang tu??

1) Solat 5 waktu cukup tak sehari?

2) Nafkah anak bini ada bagi tak?

3) Rumah ; pakaian isteri cukup tak dibelikan?

4) Ada tak Masa sedikit Kau luangkan buat isteri ajak gi tengok wayang ke seminggu sekali, ajak Jemaah sama sama solat subuh ke? Ajak isteri doa sama sama supaya haramkan tubuh keluarga yg dibina ini dari berzina dan bermaksiat. Ada doa sama sama tak?

Kerana Janji Allah itu benar. Jika kau berbaik baik dekat isteri kau macam mana Nabi Muhammad hormat, sayang isteri dia serta BERLAKU adil terhadap nafkah zahir dan batin Nescaya Allah jaga keluarga kau sebaik baiknya.

Setiap anak adam didunia ni pasti akan berbuat jahat kerana itu janji Iblis nak masukkan mereka ke neraka.

Tapi Allah jugak janji jika taubat dan balik ke pangkal jalan nescaya dosa lepas sebesar lautan api pun Allah ampunkan.

Dari kita mencaci Zila, menghina Zila. Lebih baik kita doakan dia. Kita tak tahu apa sebenarnya berlaku. Hanya Allah saja yg tahu.

Urusan hukum manusia urusan Allah. Aku bukan Malaikat tapi aku tahu bahawa Allah sentiasa pasang camera Cctv 24hrs record segala perbuatan aku didunia ini.

Sumber: kekitamedianetwork

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Artikel ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog. Sekiranya perkongsian artikel yang dilaporkan disalahertikan kami tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

You Might Also Like

0 comments

Online